در عصر کنونی، استفاده و اجرای کفپوش های بتنی از مهم ترین مسائل روز شهری محسوب گردیده و از آن به منزله پارامتری جهت نمای شهری یاد شده است. استفاده از کفپوش های بتنی ضمن ارائه ظاهری زیبا به فضای درون شهری باعث گردیده تا اماکن از لحاظ تردد و سایش حاصل از آن در امان بمانند. چرا که در نتیجه سایش ظاهر و زیبایی زمین از دست رفته و فرسودگی جایگزین آن می شود.امروزه کفپوش های بتنی مدرن توسط بسیاری از شرکت ها در انواع و اقسام گوناگون تولید و عرضه می گردد. انواع و اقسام گوناگون کفپوش های بتنی عمدتا با توجه به اجزای درونی به کار رفته در آن ها که شامل سنگ دانه ها و پیگمنت ها (رنگ دانه ها) می باشند، تعیین می شود. البته باید در نظر داشت میزان مقاومت فشاری، نوع ساخت و موارد مصرفی آن ها از جمله مهم ترین پارامترهایی است که در دسته بندی کفپوش ها موثر هستند.این نوع از کفپوش ها به طور کلی دارای دو سطح رویی و زیرین هستند. سطح رویی کفپوش تحت عنوان Face و سطح زیرین یا بستر با نام Main شناخته می شود. سنگدانه های مورداستفاده در سطح رویی به دلیل نمای ظاهری و زیبایی باید ریزتر و یکنواخت تر باشند. این در حالی است که سنگدانه های درشت تری در سطح بستر کفپوش ها استفاده می گردد. ترکیب اصلی کفپوش های بتنی از سیمان، سنگدانه ها و آب تشکیل شده است که این اجزا و میزان آن ها متناسب با انواع سایر کفپوش ها متفاوت خواهد بود.همانطور که پیش تر گفته شد، کفپوش های بتنی در حال حاضر به دو روش متفاوت از یکدیگر ساخته و نصب می گردند. از این روش ها می توان به روش های ویبره ای و پرسی اشاره نمود. ما در این مقاله قصد داریم تا به کفپوش های بتنی ای بپردازیم که به روش پرسی تولید می شوند.کفپوش های بتنی که مطابق با متد پرسی تولید و عرضه می گردند، تراکم لازم سنگدانه های خود را به وسیله دستگاه پرس دریافت می کنند. در شیوۀ پرسی فشار وارده توسط دستگاه پرس بر اساس ابعاد و نوع سنگدانه ها انجام می گیرد. لازم به ذکر است سنگدانه ها در روش پرسی نیاز به ساب خوردن و صیقل شدن دارند. هم اکنون استفاده و بهره وری از کفپوش های بتنی پرسی در شهر با وسعت بیشتری نسبت به سایر کفپوش های بتنی انجام می گیرد. چرا که کفپوش های پرسی مقاومت بالا داشته و به دلیل جذب پایین رطوبت برای بسیاری از مناطق دارای آب و هوای مختلف مناسب است. کفپوش های بتنی پرسی به طور عمده اتوماتیک و بدون نیروی انسانی نصب و اجرا می گردد.

انواع موزاییک:

موزاییک پرسی - موزاییک پلیمری - موزاییک درجا - موزاییک واش بتن ویبره ای و پرسی 

موارد استفاده از موزاییک: تنوع موزاییک باعث گردیده است تا در مصارف گونانگون از انواع انها بتوان بهره مناسب برد. موزاییک پلیمری برای مناطق سردسیر و مخناطق پر بارش بسیار مناسب می باشد به دلیل جذب آب پایین آن  مقاومت بالای دارد که در عمر آن تاثیر مستقیم دارد.همچنین تنوع طرح و رنگ در محصولات ویبره ای امکان استفاده از آن را در پروژه های کفسازی مانند پیاده رو کفپوش برای پارک و خیابان ها استفاده شوند

موزاییک پرسی معمولا در ساختمان ها و فضاهای مشابه به پشت بام، موزاییک پارکینگی و موزاییک حیاطی استفاده بهتری دارند چرا که بر اثر پرس صورت گرفته بر روی بتن مقاومت فشاری بتن بالا رفته و عمر بالایی در این مصرف خواهد داشتن.