معیار درجه بندی کیفیت موزاییک چیست؟

یکی از اصلی ترین مسائلی که مصرف کنندگان مصالح ساختمانی و سازندگان را با تردید و عدم شناخت روبرو میکند تشخیص نوع کیفیت موزاییک و  به طور  کلی مصالح ساختمانی است.

دلیل این امر عدم پیشرفت و مکانیزه شدن صنعت بتن و تولید کفپوش و موزاییک استاندارد می باشد ، به طوری که در کشور ما بیش از 72درصد کارگاه های تولیدی به صورت سنتی در بخش تولید  موزاییک پرسی و موزاییک پلیمری فعالیت دارند.

روش تشخیص موزاییک درجه یک از سایر موزاییک ها:

اولین مورد در تشخیص کیفیت کفپوش مناسب داشتن استاندارد و گواهی های مربوط به آیین نامه کفپوش میباشد موزاییک استاندارد باید ایین نامه 755-1 را دارا باشد تا به لحاظ مقاومت فشاری ،سایش و سایر آزمایش های بتن دارای کیفیت لازم باشد

مورد دوم خط تلید مکانیزه و پیشرفته است که خطای تولید را کم کرده و تلورانس موزاییک پلیمری و موزاییک پرسی در سطح و در قطر به کمترین میزان میرسد.

نکته سوم استفاده از مصالح مرغوب در تولید موزاییک می باشد یعنی افزودنی های بتن دارای کیفیت و ثبات باشند  برای نمونه استفاده از رنگ های عالی و شیمیایی درجه یک آلمانی با رنگ لوز دار چینی قابل مقایسه نیست و کیفیت کفپوش  بتنی را تحت تاثیر قرار میدهد.

نکته چهارم استفاده از تیپ مناسب سیمانی و عیار بالای 350 سیمان در کفپوش بتنی و موزاییک و جدول باغچه ای میباشد که بسیار با اهمیت می باشد.

نکته پنجم فرایند تولید و زمان آن باید بصورت کارشناسی شده  و همواره مورد پاییش قرار بگیرد تا موزاییک ارزان و موزاییک استاندارد را بتوان در یک بازه زمانی بعمل آورد.

نکات تکمیلی:

شرکت صنعت کفپوش راسا بتن با بیش از 3دهه تلاش و تولید محصول باکیفیت و تولید موزاییک ارزان و موزاییک استاندارد با رعایت آیین نامه استاندارد755 سعی بران داشته تا فرایند تولید را هوشمند تر کند تا برای خرید موزاییک تنوعی موسیع ازمحصولات را ارائه کرده ومشتری مداری را سرلوحه خدمات خود قرار دهد.

استفاده از کارشناسان دانشگاهی  و آزمایشات متعدد در بخش کفپوش بتنی این تضمین را به کارفرما میدهد تا تشخیص کیفیت محصول برایشان دیگر دغدغه خاطر نباشد

انواع کفپوش:

کفپوش های بتنی بر اساس فرایند تولید دارای دسته بندی می باشند به لحاظ تخصصی در تولید کفپوش بتنی و پیور به دو دسته تقسیم می شوند. شامل:

فرایند تولید موزاییک پرسی که موارد مصرف آن موزاییک برای بام ،موزاییک حیاط و زیر پارکتی می باشد به صورت عمده. و می توان در محوطه ها و پیاده رو نیز آز آن ها بهره برد

موزاییک پلیمری یا کفپوش بتنی ویبره ای که با افزودنی بتن فراوری می شود و کیفیت آن را برای مصارفی چون محوطه های رو باز مانند پارک و پیاده رو ها  که با توجه به افزودنی های بتن درون موزاییک آن را در برابر سرما و بارندگی تا درصد بالایی عایق و مقاوم می نماید

البته از دسته بنیه ای دیگر موزاییک  و کفپوش می توان به موزاییک درجا، واش بتن یا ریگ برجسته که در فضاهای عمومی و پیاده رو ها کارایی دارند نیز اشاره نمود.