تجارب موفق علوم فنی مهندسی در عصر حاضر بر این امر تاکید دارد که صنعت هرگاه با پیشرفت همراه بوده است افزایش کیفیت را در پی داشته ، همچنین خطوط تولیدی مکانیزه در تمامی تولیدات صنعتی بر قیمت تمام شده محصول اثر مثبت میگذارد ، این مورد در موزاییک و کفپوش بتنی و موزاییک پلیمری نیز تاثیر میگذارد.

موزاییک پلیمری در فرایند پیشرفته ماشین آلات صنعتی با به کار گیری علم روز کیفیت و عمر این محصول تا 33درصد بالا رفته و همچنین با صرفه های اقتصادی در مراحل تولید این محصول بتنی می شود.

رده بندی کیفیت موزاییک 

موزاییک بر اساس نحوه تولید قابل دسته بندی در کیفیت خود می باشد :

1) موزاییک خشکه چین : این کفپوش بتنی از اولین و قدیمی ترین نوع موزاییک می باشد، ملات مناسب در قالب ریخته میشود بدون هیچ فشار و دستگاهی  با طی کردن زمان خشک شده و از قالب خارج می شده است.

2) موزاییک پرسی: این موزاییک به دو دسته تقسیم میشود اول: موزاییک پرسی اتومات که محصول  با کمترین دخالت نیروی انسانی تولید می شود و به فروش می رسد  که این مورد بسیار با کیفیت و دارای مقاومت بار فشاری استاندارد  مقاومت سایشی می باشد و خرید موزاییک پرسی و موزاییک استاندارد را میسر میسازد

موزد دوم: موزاییک پرسی نیمه اتومات ا: این محصول با تیکه بر توان فردی نیروی انسانی و همچنین مراحل پرداخت با استقاده از ماشینالات صنعتی تولید می شود که قیمت مناسب تری در کفپوش را عرضه میدارد و برای خرید موزاییک ارزان و با کیفیت گزینه مناسب تری می باشد.

3) موزاییک ویبره ای: این محصول در دو کیفیت کاملا اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تولید میشود.نوع تولید موزاییک ویبره ای یا موزاییک پلیمری با ویبره تحت خلا شروع میشود و با مرحله قالب گیری استاندارد و قرارگیری در کوره و گرم خانه و طی کردن زمان مناسب در بستر با دمای کنترل شده محصول با کیفیت تولید میشود. 

صنعت کفپوش راسا بتن با تولید تمامی محصولات بتنی به صورت تخصیص در بحث کفپوش با عرضه موزاییک استاندارد و موزاییک ارزان امکان خرید موزاییک را با تنوعی از محصولات و ابعاد و رنگ بندی در اختیار مشتری قرا میدهد 

 

 

4) واش بتن: یا همان ریگ برجسته می باشد که همان فرایند ویبره را طی کرده اما با تزریق ریگ و سنگ های دانه بندی شده  و همچنین صاب بر روی ریگ ها و شفاف سازی آنها همراه است.

5) موزاییک درجا ، این محثول انواع متفاوتی دارد از جمله بتن سخت با ترکیب روان کننده ها یا با استفاده از سنگ دانه های رنگی و صاب زدن آنها .